De e najs

Känner mig väldigt efter, men nu är jag i alla fall på gång. Jag snackar om körkortet. Fått förarbevis och gått en sån där handledarkurs. Färdig att börja övningsköra!

I kommunen jag växte upp hade varenda unge minst en moped som de började trimma vid tretton års ålder. De köpte och lånade epatraktorer av varann, och köpte eller snodde bilar att sladda runt med om nätterna. Själv har jag inte suttit bakom en ratt sedan jag var fem år när farsan hade mig i knät och lät mig ”köra” på en öde grusväg. Ska också nämna att jag inte kan någonting om bilar! Mina barndomsvänner är däremot i stil med den här karln: http://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk

Minns att man kunde stå utanför kiosken, tugga på en daim och höra ljudet från en moped någonstans långt bortifrån. – Får se nu om Danne har lackat om DT:n, var det någon som sa innan han rullade in framför oss.  WTF! De hörde väl på motorljudet. I mitt gäng tog grabbarna körkort så fort de fyllt arton. Somliga på födelsedagen. Här sitter jag ett gäng år senare med en cykelnyckel i ena handen och ett busskort i det andra. Men förhoppningsvis har jag snart också det åtråvärda körkorten i plånboken!

Kommentera

